HR och personal | Kommunikation | Service | 32 minuter
Motsvarar ½ dag lärarledd utbildning
Att arbeta i butik handlar om att ge god service till butikens kunder. För att lyckas med det är förmågan att skapa goda relationer både till kunder och medarbetare helt avgörande.
Att bemöta kunder på ett positivt och professionellt sätt leder till framgångsrik försäljning och lönsamhet. Därför betonar utbildningen vikten av det personliga ansvaret som varje medarbetare har.
Med hjälp av konkreta och vardagsnära exempel lär utbildningen deltagarna hur man vänder missnöjda kunder till lojala ambassadörer för butiken.
Utbildningen fokuserar även på vikten av att vara den goda kollegan och medarbetaren. Hur man skapar en positiv feedback-kultur där man uppmuntrar varandra till utveckling. Hur man tar ansvar för att lösa konflikter och hur man skapar effektiva team.
Publicerad: 2023-12-12
I detta delmoment fokuseras det på vikten av att vara en god 'med-arbetare' genom att betona samarbete, gemensamma mål, och en positiv attityd mot arbetskamrater, särskilt under utmanande förhållanden. Under 'kursmaterial' hittar du reflektionsfrågor som hör till delmomenten.
Utbildare: Sverker Wadstein
Längd: 3 minuter (Utbildningens totala längd: 32 minuter)
I detta delmoment betonas vikten av relationer i arbetslivet, där snabba och ofta omedvetna bedömningar spelar en central roll i hur vi formar våra interaktioner och hanterar konflikter.
Utbildare: Sverker Wadstein
Längd: 8 minuter (Utbildningens totala längd: 32 minuter)
I detta delmoment betonas vikten av att bygga och underhålla goda relationer med kunder för att skapa långsiktiga och värdefulla kundförbindelser, även när man möter utmaningar som svåra kunder.
Utbildare: Sverker Wadstein
Längd: 8 minuter (Utbildningens totala längd: 32 minuter)
I detta delmoment diskuteras hur stress och trötthet kan leda till negativa beteenden som att undvika ansvar, vilket illustreras genom exempel på 'goda medarbetare' och 'motarbetare', och betonas som vanliga och mänskliga tendenser.
Utbildare: Sverker Wadstein
Längd: 3 minuter (Utbildningens totala längd: 32 minuter)
I detta delmoment betonas vikten av att ha kunden i fokus samt vikten av goda relationer och positiv feedback mellan medarbetare för att skapa en gynnsam arbetskultur och arbetsglädje inom servicebranschen.
Utbildare: Sverker Wadstein
Längd: 8 minuter (Utbildningens totala längd: 32 minuter)
I detta delmoment diskuteras hur individens attityd och beteende påverkar arbetsmiljön, där vissa personer naturligt sprider positivitet och harmoni, medan andra behöver medvetet anstränga sig för att bidra till en gladare och lättare stämning.
Utbildare: Sverker Wadstein
Längd: 2 minuter (Utbildningens totala längd: 32 minuter)
För att komma åt kursmaterialet till denna utbildning måste du vara inloggad och ha tillgång till utbildningen.
För att kunna spara dina anteckningar till denna utbildning måste du först köpa den samt vara inloggad.
Företaget Bra Relationer har sedan över 25 år en bred kundkrets av både företag och kommuner avseende relationsrådgivning och erbjuder även utbildningar inom ledarskap och medarbetarskap.
Sverker Wadstein är en välkänd profil inom ledarskap, konflikthantering och familjerådgivning. Han anlitas sedan många år av Sveriges Radio P4 som relationsexpert. Förutom att erbjuda par och individer samtal jobbar Sverker med grupputveckling och ledarutbildningar i företag och organisationer. Han har även en bakgrund som politiker i Norrköpings kommun. Han har skrivit boken Konsten att vara vuxen och tillsammans med Lars Stjernkvist boken Å ena sidan.
Utbildningen ger diplom som visar att du har kunskaperna.
Samtliga priser är angivna inklusive moms.
Streamad utbildning går fortare att genomföra än traditionell utbildning. Vi tillgängliggör samma utbildning och kunskapsinnehåll på knappt en tredjedel av tiden.
Effektivitetsvinsten uppstår då vi inte behöver ta hänsyn till lunch, restider, gruppdiskussioner och pauser. Den totala undervisningstiden är dock alltid densamma.
1 h – Motsvarar en halvdagsutbildning
2 h – Motsvarar en heldagsutbildning
4 h – Motsvarar en 2-dagarsutbildning
6 h – Motsvarar en 3-dagarsutbildning
Notera att vi anger speltid utan paus eller repetition. Glöm inte att planera in tid för utbildningens eventuella workshops och tid för att svara på utbildningens kunskapstester vilka ligger till grund för diplomering.
Innan du kan starta utbildingen Medarbetarskap och kundbemötande måste du först köpa den.
Tillbaka till utbildningenUtbildningen Medarbetarskap och kundbemötande har lagts till i varukorgen.
Tillbaka till utbildningen Fortsätt till betalningDu har fullföljt utbildningen Medarbetarskap och kundbemötande och kan nu erhålla ditt diplom.
Tillbaka till utbildningen Erhåll ditt diplomFör att starta utbildingen Medarbetarskap och kundbemötande måste du först köpa den.
Tillbaka till utbildningenFör att rätta examineringsfrågorna och diplomeras i utbildingen Medarbetarskap och kundbemötande måste du först köpa den.
Tillbaka till utbildningenFör att kunna examinera utbildningen och erhålla diplom behöver du logga in.
Logga in