Service | 2 timmar och 6 minuter
Motsvarar 1 dag lärarledd utbildning
Förbättra dina kunskaper i Kundbemötande med vår praktiska och effektiva online utbildning. Börja lära dig idag.
Kundbemötande riktar sig till dig som vill förstå och beröra kunden för att ge bättre service, lära dig klagomålshantering och hur du kan erbjuda merförsäljning som gynnar kunden. Genom medvetenhet om kroppsspråk, ökad förståelse för kundens förväntningar och kommunikation anpassad för olika personlighetstyper kan du enkelt förbättra ditt kundbemötande. Du får råd i hur du tar in och analyserar kundens behov eller problem och hur du presenterar en lösning på ett trovärdigt sätt. Du får lära dig både hur du hjälper en missnöjd kund att bli nöjd och hur du hjälper en nöjd kund att komplettera sitt köp på ett sätt som tillgodoser kundens behov.
Till varje delmoment finns övningsuppgifter att ta del av, för att du ska kunna tillämpa dina nya kunskaper i din verksamhet.
Relevanta nyckelord:Kundservice, Säljteknik, Retorik, Kommunikation, Empati, Kundenkät, Mersäljning, Kundnöjdhet
Publicerad: 2015-01-13
Utbildare Jan Kronkvist presenterar kursens innehåll och upplägg.
Under extramaterial finner du utbildarens PDF.
Längd: 8 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 6 minuter)I det här delmomentet går Jan Kronkvist in på förståelse och kundbemötande.
Utbildare: Jan Kronkvist
Längd: 14 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 6 minuter)
I delmomentet ger Jan Kronkvist dig råd inför mötet med kunden.
Utbildare: Jan Kronkvist
Längd: 13 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 6 minuter)
I det här delmomentet fokuserar utbildaren på kundens bedömning av din service.
Utbildare: Jan Kronkvist
Längd: 18 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 6 minuter)
Utbildaren förklarar hur du går tillväga för att föra processen framåt för att hjälpa kunden.
Utbildare: Jan Kronkvist
Längd: 7 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 6 minuter)
Utbildaren förklarar vad aktivt lyssnande innebär inom service.
Utbildare: Jan Kronkvist
Längd: 11 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 6 minuter)
I delmomentet fokuserar Jan Kronkvist på hur du gör för att presentera förslag för kunden på ett trovärdigt och övertygande sätt.
Utbildare: Jan Kronkvist
Längd: 14 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 6 minuter)
I det här delmomentet tar utbildaren upp vikten av att läsa av och bemöta kunden utifrån vilken personlighetstyp kunden är.
Utbildare: Jan Kronkvist
Längd: 11 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 6 minuter)
I delmomentet lär Jan Kronkvist ut hur du kan hantera kritik och missnöje hos dina kunder.
Utbildare: Jan Kronkvist
Längd: 15 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 6 minuter)
Jan Kronkvist visar i det här delmomentet hur du kan hjälpa kunden att bli mer nöjd med sitt köp.
Utbildare: Jan Kronkvist
Längd: 11 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 6 minuter)
Utbildare Jan Kronkvist summerar kursen.
Utbildare: Jan Kronkvist
Längd: 4 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 6 minuter)
För att komma åt kursmaterialet till denna utbildning måste du vara inloggad och ha tillgång till utbildningen.
För att kunna spara dina anteckningar till denna utbildning måste du först köpa den samt vara inloggad.
Företaget drivs av Jan Kronkvist, en av Sveriges mest anlitade och uppskattade utbildare inom retorik, kommunikation, bemötande och ledarskap. Företaget erbjuder föreläsning, coachning och utbildningar för företag och offentlig sektor. Deras spetskompetens är att anpassa utbildningar efter deltagarnas och beställarens behov och genomföra dem på ett engagerat, roligt och resultatinriktat sätt. Mycket feedback till deltagarna och mycket ROI till kundföretagen.
Jan Kronkvist är utbildad till International Competent Communicator och Speech Skills med en bakgrund som skådespelare. Han har över 20 års erfarenhet som professionell utbildare, föreläsare och coach inom praktisk retorik, ledarskap och kommunikation. Jan betraktas av många som en av Sveriges bästa utbildare med en unik förmåga att förmedla kunskap som deltagarna förstår, ser nyttan med och direkt kan tillämpa i praktiken.
Jan är en uppskattad och återkommande utbildare för flera kommuner, myndigheter och företag runt om i Sverige. Han har vunnit talpriser och varit den mest bokade föreläsaren 4 år i rad på Kunskapsdagarna. För kontakt maila jan@kronkvist.se
Läs merDöljUtbildningen ger diplom som visar att du har kunskaperna.
Samtliga priser är angivna inklusive moms.
Streamad utbildning går fortare att genomföra än traditionell utbildning. Vi tillgängliggör samma utbildning och kunskapsinnehåll på knappt en tredjedel av tiden.
Effektivitetsvinsten uppstår då vi inte behöver ta hänsyn till lunch, restider, gruppdiskussioner och pauser. Den totala undervisningstiden är dock alltid densamma.
1 h – Motsvarar en halvdagsutbildning
2 h – Motsvarar en heldagsutbildning
4 h – Motsvarar en 2-dagarsutbildning
6 h – Motsvarar en 3-dagarsutbildning
Notera att vi anger speltid utan paus eller repetition. Glöm inte att planera in tid för utbildningens eventuella workshops och tid för att svara på utbildningens kunskapstester vilka ligger till grund för diplomering.
Innan du kan starta utbildingen Kundbemötande måste du först köpa den.
Tillbaka till utbildningenUtbildningen Kundbemötande har lagts till i varukorgen.
Tillbaka till utbildningen Fortsätt till betalningDu har fullföljt utbildningen Kundbemötande och kan nu erhålla ditt diplom.
Tillbaka till utbildningen Erhåll ditt diplomFör att starta utbildingen Kundbemötande måste du först köpa den.
Tillbaka till utbildningenFör att rätta examineringsfrågorna och diplomeras i utbildingen Kundbemötande måste du först köpa den.
Tillbaka till utbildningenFör att kunna examinera utbildningen och erhålla diplom behöver du logga in.
Logga in