Från prospekt till möte - Del 1

Från prospekt till möte - Del 1

- Nyhet - | Arbetsmarknad | 17 minuter

Motsvarar 2 timmar lärarledd utbildning

Beskrivning

Utbildningen syftar till att förklara hur du kan identifiera och kartlägga potentiella idealkunder. Den består av två delar med fokus på prospektering av kundkontakter och hur man på ett personligt anpassat sätt kan ta sig från prospekteringsfasen till konkreta bokade möten.

Kompetensmatchning handlar om att hitta hållbara matchningar och att lyssna till behov, både hos arbetsgivare och arbetssökande. Ett bokat möte är ett viktigt steg på vägen till att ta reda på vilka behov du kan hjälpa till att lösa.

Del 1 är inriktad på innebörden av prospektering och hur man kan arbeta med att skapa prospekt ur tre olika perspektiv, där alla tre är anpassade för kompetensmatchning.

Publicerad: 2024-09-03

Innehåll

  • Prospekteringstekniker
  • Förståelse för trigger händelser
  • Förberedelser inför kundkontakt
  • Kommunikationsstrategier
  • Anpassning av försäljningserbjudanden
  • Strategisk prospektering
  • Praktisk tillämpning och rollspel
  • Analys och användning av företagsdata

Delmoment

0. Introduktion till kursen Från prospekt till möte - Del 1

Utbildare Hossei Seddiqi presenterar kursens innehåll och upplägg.

Under fliken "Kursmaterial" hittar du alla uppgifter och resurser som hör till kursen.

Längd: 1 minut (Utbildningens totala längd: 17 minuter)

1. Vad är ett prospekt och hur tar jag fram ett prospektProva!

I detta delmoment går utbildaren igenom vad ett prospekt är inom försäljning, och hur det skiljer sig från begreppet lead.

Utbildare: Hossei Seddiqi
Längd: 4 minuter (Utbildningens totala längd: 17 minuter)

2. De tre utgångspunkterna

I detta delmoment går utbildaren igenom tekniker och strategier för prospektering från tre olika utgångspunkter: företag, kandidater och det egna varumärket.

Utbildare: Hossei Seddiqi
Längd: 3 minuter (Utbildningens totala längd: 17 minuter)

3. Triggerhändelser

I detta delmoment utforskar utbildaren konceptet av triggerhändelser i prospektering och hur dessa kan utnyttjas för att identifiera optimala tidpunkter för kontakt med potentiella kunder.

Utbildare: Hossei Seddiqi
Längd: 5 minuter (Utbildningens totala längd: 17 minuter)

4. Förberedelse

I detta delmoment går utbildaren igenom förberedelserna inför en kundkontakt eller bokningsaktivitet.

Utbildare: Hossei Seddiqi
Längd: 3 minuter (Utbildningens totala längd: 17 minuter)

5. Sammanfattning

I det avslutande delmomentet sammanfattar utbildaren kursen.

Utbildare: Hossei Seddiqi
Längd: 1 minut (Utbildningens totala längd: 17 minuter)

Kursmaterial

För att komma åt kursmaterialet till denna utbildning måste du vara inloggad och ha tillgång till utbildningen.

Anteckningar

För att kunna spara dina anteckningar till denna utbildning måste du först köpa den samt vara inloggad.


Utbildningsbolag

Utbildningen ger diplom som visar att du har kunskaperna.


Samtliga priser är angivna inklusive moms.


Bra jobbat!

Du har fullföljt utbildningen Från prospekt till möte - Del 1 och kan nu erhålla ditt diplom.

Tillbaka till utbildningen Erhåll ditt diplom

Visningsfilmen är slut

För att starta utbildingen Från prospekt till möte - Del 1 måste du först köpa den.

Tillbaka till utbildningen
Från prospekt till möte - Del 1 1171 1 285 Lägg i varukorg

Kontakt